Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
B’Day Cup 25 – The original battle
Február 22. – B’Day Cup
Az eredeti februári csapatverseny, immáron 12. alkalommal
Az év első komoly megmérettetése! Vigyétek el ti a fődíjat és a dicsőséget!
Február 22-én ünnepli fennálásának 12. évfordulóját a Thor Gym, s mint minden esztendőben, így idén a legnemesebb módját választjuk az ünneplésnek: egy frenetikus hangulatú csapatverseny megrendezésével tisztelgünk a sokéves hagyomány előtt!
Nem sok edzőterem mondhatja el magáról, hogy megél ennyi időt, kiváltképp manapság nagy dolog mindez. Ezidő alatt egy olyan kivételes közösség jött össze a termeinkben, amire méltán lehetünk büszkék közösen!
Várunk téged is a versenyen!
Immáron sok-sok éve rendezzük meg ezt a NYITOTT csapatversenyt. Igyekszünk idén az eddigieknél is profibb és élvezetesebb rendezvényt összehozni!
A tavalyi év gördülékeny és profi rendezése után idén is Mézes Gergely, hazánk egyik legelismertebb versenyszervezője csatlakozik a rendezői staffhoz, és élőben követheti mindenki online a verseny alakulását!
A fődíj: 300.000,- Ft
Azonban az ÖSSZDÍJAZÁS tekintetében közel 1 MILLIÓ forintban részesülnek majd a dobogósok!
Kiemelt támogatóink jóvoltából az első helyezett csapatnak járó pénzdíj mellett nagy értékű nyereményeket osztunk ki, melyeket hamarosan ismertetünk!
Várunk minden csapatot, akik úgy gondolják, hogy elvihetik a fődíjat, s akik a dicsőséget is magukénak akarják tudni, de azokat is, akik egy remek felmérést biztosítanának maguknak!
Helyszín: THOR GYM ÚJBUDA (1116 Bp, Nándorfejérvári út 40/a.)
De mik lesznek a teljesítendő kihívások?
A FELADATOK:
I. feladat: Classic Strength Game
Time cap 10 min
Deadlift 3 rm + Bench press 3rm
II. feladat: Pull and Bell
Time cap 7 min
Buy in: 30 Chin up + Kettlebell double cluster AMRAP @12 @16 @20
III. feladat: Snatch and collect
Time cap 10 min
Buy in: 100 Kettlebell Snatch/ team
@12 @20
Bike & Row AMRAP for CAL
A DÖNTŐ feladatsor hamarosan érkezik!
A döntő során a versenyzőknek több állomáson kell feladatokat teljesíteniük, és csak akkor léphetnek tovább, ha az adott állomáson lévő feladatot teljes egészében befejezték.
1. Állomás: Back Squat + Row
- Feladat: 30 ismétlés guggolás 120 kg-os súllyal és 1000 m evezés.
- Az evezés szimultán indul a guggolással, azonban a váltás csak akkor engedélyezett, ha a guggolásból megvan a 30 ismétlés.
2. Állomás: Plate Walk + Dip
- Feladat:
- A rúdon lévő tárcsákat le kell pakolni, és egyenként át kell vinni a kijelölt bázisra. Egyszerre csak egy versenyző dolgozhat, és csak akkor indulhat a következő, ha az előző visszaért. A csapattagok így váltóban dolgoznak.
- Eközben a csapat másik része a tolódzkodó állványt előkészíti, majd megkezdi a tolódzkodást.
- 50 Dip @12/20 kg: csapatszinten összesen 50 ismétlést kell teljesíteni, nőknek 12 kg, férfiaknak 20 kg súllyal. A sorrend szabadon cserélhető.
- Továbbhaladás: Ha az 50 ismétlés megvan, a versenyzők továbbléphetnek a következő 3. állomásra.
3. Állomás: Wall Ball + Home Run
- Feladat:
- Minden versenyzőnek teljesítenie kell 30 Wall Ball-t (nőknek 6 kg, férfiaknak 9 kg súllyal).
- A Wall Ball teljesítése után a versenyző elindul a túloldalon lévő bázisra, hogy visszahozzon néhány tárcsát, amelyeket az erre kijelölt „home” bázisra kell letenni, majd ráállnia.
- Az első két versenyző csak egyszer fordulhat a tárcsákért, a harmadik versenyző viszont szükség esetén többször is fordulhat.
- Befejezés: Minden csapattagnak célba kell érnie, és egyszerre kell a tárcsákon állnia a feladat lezárásához.
SZTENDERDEK
Classic Strength Game
Deadlift 3 rm, Bench press 3 rm
Time Cap 2+10 min
A csapat mindhárom tagja három ismétléses maximumot keres felhúzásból és fekve nyomásból. A versenyzők a platformon kezdik, kezükben nincs semmi. Minden platformhoz tartozik egy állvány (mely magasságát a versenyzők előzetesen beállíthatják), két rúd, tárcsák és egy pad.
Az első feladat pontszámai IPF-pontszám alapján kerülnek meghatározásra. Így a versenyzők testsúlyát figyelembe vesszük a pontozás során. A fekve nyomás eredményét egy 1,5-szeres szorzóval számoljuk.
A versenyszám megkezdése előtt a tárcsák a platform előtt vannak, ezekhez a versenyzők nem nyúlhatnak hozzá. A bíró jelzésére a versenyzők elkezdhetik felpakolni a tárcsákat a rudakra. Erre a time capen kívül rendelkezésre áll 2 perc (a bíró fogja indítani az órát). Amint ez az idő letelik, bele lehet kezdeni a gyakorlatokba.
A versenyzőknek 10 perc áll rendelkezésükre, mely idő alatt tetszőleges számban és sorrendben kísérelhetik meg a gyakorlatok végrehajtását. Egyszerre egy versenyző dolgozhat, a másik két versenyzőnek minimum egy méter távolságban kell lennie a használt rúdtól (kivételt képez a spotter). A tárcsák felrakásában segíthetnek a csapattagok. Kérünk minden versenyzőt, hogy a súlyok pakolása sportszerűen történjen, nem hátráltatva más csapat versenyzőit.
Használható eszközök:
- Csuklószorító vagy bandázs
- Térdgumi
- Erőemelő öv
Nem használható eszközök:
- Könyökgumi
- Gurtni
- Speciális erőemelő ruházat
Felhasználható tárcsák méretei: 1,25 kg; 2,5 kg; 5 kg; 10 kg; 20 kg. Két rúd áll a versenyzők rendelkezésére: az egyik a nyomáshoz, a másik pedig a felhúzáshoz.
Figyelem: A rudakra szabvány bumper tárcsákból 200 kg fér fel. Amennyiben a csapat egyik tagja ennél nagyobb súlyt szeretne használni, ezt előzetesen jeleznie kell valamelyik bírónak!
Felhúzás sztenderdek:
- A gyakorlat során a versenyző a nézőtér felé néz, a lába előtt vízszintesen fekvő rudat tetszőlegesen megfogja, majd megemeli, míg függőlegesen nem áll.
- A végpozícióban a térdeknek és a csípőnek nyújtva kell lenniük, a vállak hátra vannak húzva, a felsőtest pedig minimum függőleges helyzetben van.
- A végpozíciót egy másodpercig kitartja, majd leereszti a rudat, és a folyamatot még kétszer megismétli.
- A mozdulat során nem elfogadott a „touch and go” technika, tehát minimum egy másodpercig a talajon kell lennie a rúdnak a következő ismétlés megkezdése előtt.
- Maximálisan 5 másodpercig lehet várakozni az ismétlések között. Ha két ismétlés között több idő telik el (amikor a rúd a talajon van), akkor a kísérlet érvénytelen.
Érvénytelen felhúzás okai:
- Nem sikerül álló helyzetbe jutni úgy, hogy a térdek és a csípő nyújtott pozícióban legyenek, vagy a vállak túlzottan előre esnek.
- A versenyző három ismétlésnél kevesebbet hajt végre.
- A rúd bármilyen lefelé irányuló mozgást végez, mielőtt elérné a végpozíciót.
- A rúd megtámasztása a combbal. Ha a rúd lassan „felaraszol” a combon, de a comb nem támasztja azt, az nem érvénytelen.
- A versenyző a mozdulat során hátra- vagy előrelép, vagy a lábfej oldalirányban elmozdul.
- A versenyző a gyakorlat során elengedi vagy pattintja a rudat.
Fekve nyomás menete és sztenderdjei:
- A gyakorlat során a versenyző padon fekszik, mely felületét a fejének, vállának és fenekének végig érintenie kell.
- A talpaknak teljes felületükön a platformon kell lenniük, a hüvelykujjnak pedig át kell fognia a rudat.
- A bíró jelzésére a versenyző leengedi a rudat a mellkasra vagy a hasi felületre, majd egy pillanatnyi állítást követően visszajuttatja a rudat kartávolságba, egészen addig, míg a könyök ízület nyújtott pozícióba nem kerül.
- Három ismétlést kell végrehajtani a mozgássztenderdek betartásával.
- A spotter a rúd kiemelésében segíthet, viszont a versenyzőnek nyújtott könyökkel kell elkezdenie a gyakorlatot, úgy, hogy a segítő már nem ér hozzá a rúdhoz. A rúd visszatételében is segíthet, viszont csak akkor lesz érvényes az adott ismétlés, ha a versenyző kinyomta a rudat és elérte a nyújtott könyök pozíciót (lockoutot) anélkül, hogy a spotter hozzáért volna.
Érvénytelen gyakorlat okai:
- Nem sikerül a rudat kinyomni úgy, hogy a könyökök nyújtott pozícióban legyenek.
- Három ismétlésnél kevesebb kerül végrehajtásra.
- A versenyző a bíró jelzése előtt kezdi el a gyakorlatot.
- A gyakorlat során megemeli a vállát, fejét vagy fenekét a padról, elmozgatja a kezeit oldalirányban a rúdon, vagy mozgatja a lábát a talajon.
- A rúd nem érinti meg a test felületét az alsó pozícióban.
- A mozdulat alsó pontján dupla indítás történik, vagy a pozitív szakaszában lefelé irányuló mozgás következik be.
- A spotter hangosan beszél a versenyzőhöz, vagy belenyúl a gyakorlatba.
Pull and Bell
Buy in: 30 Chin up + Kettlebell double cluster AMRAP @12 @16 @20
(Double Clean and Thruster)
Time Cap 7 min
Chin / Pull up sztenderek
A versenyző felső vagy alsófogással fogja meg a rudat, a kiinduló helyzetben a karok nyújtott állapotban vannak. Ebből a pozícióból a versenyző rúgás, lendületvétel nélkül felhúzza magát, amíg az álla a rúd vonala fölé nem kerül. Ezután visszaereszti magát a kiinduló pozícióba, ahol a könyök ismét teljesen nyújtott helyzetbe kerül. Innen indítja a következő ismétlést.
Az ismétlés érvénytelen, ha:
- a versenyző nem a fent leírt pozícióból indítja az ismétlést
- a lábait használja vagy lendületet vesz
- az álla nem kerül a rúd vonala fölé
A csapatnak összesen 30 szabályos ismétlést kell elvégeznie csapatszinten, mielőtt továbbléphet a következő feladatra.
Cluster végrehajtása:
A versenyzők köténypassz pozícióból dupla clean technikával juttatják a kettlebelleket rack pozícióba. Köténypassz pozícióban az eszközök a lábak között, a vállak vonala mögé kerülnek.
Minden Thruster előtt a versenyzőknek végre kell hajtaniuk ezt a mozdulatsort.
Rack pozíció:
- a felkar a bordához szorul
- a kézfejek a váll vonalán belül helyezkednek el
- a térd és a csípő nyújtott helyzetben van
Thruster:
- álló pozícióból indul a guggolás, a versenyzőnek be kell hajlítania a térdét, és testét annyira kell lesüllyesztenie, hogy a csípőízületnél a comb felső felülete mélyebbre kerüljön, mint a térd legfelső csúcsa.
- A kiegyenesedés során, a mozdulat megszakítása nélkül, a versenyző a súlyokat fej fölé juttatja.
- A végpozícióban a csípő, térd és könyök teljesen nyújtott helyzetbe kerül, a kettlebellek a fül síkjával egy vonalban vannak, a karok függőlegesen tartanak.
- A kettlebelleket nem szabad a vállakra fektetni, a guggolás során viszont előre emelkedhetnek a könyökök
- Squat clean technika nem engedélyezett
Fontos szabályok:
- Ha a mobilitási képességek nem teszik lehetővé a szabályos végrehajtást, azt a versenyző köteles jelezni a bírónak a feladatsor előtt.
- Fej fölé nyomás során a sarok elemelkedhet a talajtól, de a versenyző nem ugorhat fel.
- Jerk vagy lökés technika nem megengedett.
- Az ismétlések során bármilyen szabálytalanság esetén a bírók érvénytelenítik az ismétlést.
Súlyok elosztása:
- Női versenyzők: 12 kg-os kettlebellekkel dolgoznak.
- Férfi versenyzők:
- Alacsonyabb testsúlyú: 2×16 kg-os kettlebellek,
- Magasabb testsúlyú: 2×20 kg-os kettlebellek.
A súlyokat a versenyszám alatt nem lehet cserélni.
A csapat dönti el a végrehajtás sorrendjét.
További szabályok:
- Minden versenyzőnek legalább 1 ismétlést kell végrehajtania a Cluster feladatból, húzódzkodásban nem feltétel.
- Egyszerre csak egy versenyző dolgozhat.
- Térdgumi, csuklószorító, valamint súly- és erőemelő öv, illetve cipő használata engedélyezett.
Értékelés:
A csapatok helyezését e versenyszámban az összvolumen, vagyis az összesen megmozgatott kilogrammok száma határozza meg ebben a versenyszámban.
Snatch and collect
Buy in: 100 Kettlebell Snatch / csapat
@12 @20
Bike & Row AMRAP for CAL
Time cap 10 min
A csapatoknak összesen 100 db érvényes kettlebell snatch-et kell elvégezniük ahhoz, hogy elkezdhessék a kalóriák gyűjtését az Airbike-on és a Concept 2 evezőgépen.
A kettlebell snatch technikája köténypasszal történik, azaz köténypassz pozícióban az eszköz a lábak között a vállak vonala mögé kerül, majd onnan egy mozdulattal a váll / fej fölé kell juttatni az eszközt.
Kiegyenesedés során, a mozdulat megtörése nélkül, a versenyző fej fölé juttatja a súlyt úgy, hogy a csípő, térd, könyök nyújtott helyzetbe kerül, a kettlebellek a fül síkjával egy vonalban, a kar függőleges. Ha a mobilitási képességek ezt nem teszik lehetővé, akkor a feladatsor előtt a bírónak ezt jeleznie kell a versenyzőnek.
Tetszőleges kézcserével lehet végezni a feladatot.
A snatch során a sarok nem hagyhatja el a talajt, és a versenyző nem ugorhat fel.
Jerk, lökés, clean and press technika nem megengedett a gyakorlat végrehajtása közben. Minden ismétlés, amely nem a leírt szabályok szerint kerül végrehajtásra, a bírók által elvételre kerül.
A kettlebell snatch feladatnál egy versenyző dolgozhat, amint leért a kettlebell a talajra, úgy megkezdheti a feladatot egy másik versenyző.
Az eszközöket nem szabad ledobni, minden esetben minden versenyszámban le kell kísérni a talajra. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a bíró elveszi a letétel előtti utolsó ismétlést.
A női versenyzők 12 kg-os kettlebellel végzik a feladatot, a férfi versenyzők pedig 20 kg-os eszközzel.
A 100 Snatch elvégzése után bírói jelzésre elkezdhetik a versenyzők hajtani az ergométereket, addig nem helyezkedhetnek el a gépeken. Az airbike-on a kiállás engedélyezett, az evezőgépen a lábpánt használata kötelező, a fogantyú rendeltetésszerű visszatétele elvárt. Amennyiben nem úgy kerül visszahelyezésre, úgy 5 kalóriát le fog vonni a bíró.
A time cap fennmaradó idejében a lehető legtöbb kalória gyűjtése a cél. Tetszőlegesen válthatnak a versenyzők.
A bírói jelzésre abba kell hagyni a gépek hajtását, amennyiben a versenyző tovább folytatja, úgy a bíró levon 5 kalóriát.
Az összesen gyűjtött kalória fogja a 3. feladat helyezéseit eldönteni.
Helyszín és időpont: 2025.02.22, Thor Gym Újbuda
Fődíj: 300.000,- Ft
Azonban az ÖSSZDÍJAZÁS tekintetében közel 1 MILLIÓ forintban részesülnek a dobogósok!
3 fős csapatokat várunk, melyben a kikötés, hogy minden csapatban egy női és 2 férfi versenyzőnek szerepelhet!
Reméljük már gőzerővel készültök, mert a riválisok sem tesznek másképp!
Jelentkezés:
Jelentkezési díj:
45.000,- forint / csapat
Január 31-ig történő befizetés esetén EARLY BIRD áron:
35.000,- forint / csapat
Jelentkezési határidő: Február 16. éjfélig
A verseny díjának befizetése:
Befizetés kizárólag készpénzben a Thor Gym termeiben, illetve a regisztrációhoz várjuk emailen is a jelentkezést az info@thorgym.hu címre!
Mindenképpen írjatok emailen jelentkezést, hiszen a regisztráció csak így lesz teljes!
A már befizetett összeget, vagy előleget nem áll módunkban visszatéríteni!